Apocalypse Revealed (Whitehead) n. 707

Previous Number Next Number See English 

707. (Vers. 16.) "Et congregavit illos in locum dictum Hebraice Armageddon," significat statum pugnae ex falsis is contra vera, et animum destruendi Novam Ecclesiam, oriundum ex amore imperii et supereminentiae. - Per "congregare in locum" hic ad proelium, significatur excitare ad pugnandum ex falsis contra vera; quod sit status pugnae, est quia "locus" significat statum rei; quod sit ex animo destruendi Novam Ecclesiam, est quia pugna inter Ecclesiam veterem et novam intelligitur, et animus pugnae est destruere: quid per "Armageddon" significatur, dicetur infra. Dictum est prius, quod Draco "abiverit ad faciendum bellum cum reliquis ex semine mulieris, observantibus mandata Dei, et habentibus testimonium Jesu Christi" (Apoc. xii. 17);

tum, quod Bestiae ex Mari datum sit "bellum gerere cum sanctis" (cap. xiii. 7);

et in hoc capite, quod spiritus daemonum exeuntes ex ore Draconis, Bestiae et Pseudoprophetae abirent ad reges terrae, "ad congregandum illos in bellum diei illius magni Dei Omnipotentis" (vers. 13, 14); hic nunc agitur de ipso proelio, cujus successus non describitur, sed modo status, qui significatur per "Armageddon." Per "Armageddon" in Caelo significatur amor honoris, imperii et supereminentiae; et quoque in lingua Hebraea per "Aram" seu "Arom" significatur celsitudo, et amor ex celsitudine per "Megiddonem" in lingua vetusta Hebraea, ut patet a significatione ejus in lingua Arabica; simile per "Hadadrimmon in valle Megiddonis" significatur apud Sacharia" i (cap. xii. 11). In eo capite etiam agitur de Adventu Domini, et tunc de fine Ecclesiae Judaicae et de principio Novae a Domino instaurandae, et quoque de collisione inter illas Ecclesias: quare toties in illo capite dicitur "in Die illo;" et per "Diem illum" significatur Adventus Domini, ut supra (n. 704). Ut videatur, adducam loca:

"In Die illo ponam Hierosolymam lapidem oneris omnibus populis" (Sach. xii. 3);

"In Die illo percutiam omnem equum stupore et equitem amentia" (vers 4);

"In Die illo ponam duces Jehudae sicut fornacem ignis in lignis" (vers.6);

"In Die illo proteget Jehovah habitatores Hierosolymae, ut sit impulsus inter illos" (vers. 8);

"In Die illo quaeram perdere omnes gentes venientes contra Hierosolymam" (vers. 9);

et tandem, "In Die illo erit planctus in Hierosolyma, sicut planctus in Hadadrimmon in valle Megiddon" (vers. 11):

et in capite sequente:

"In Die illo erit fons apertus domui Davidis et habitatoribus Hierosolymae" (cap. xiii. 1);

"In Die illo pudefient prophetae, et induent tunicam pili, ut mentiantur" (vers. 4). Per "Diem illum" significatur Adventus Domini, et tunc finis Ecclesiae veteris et principium Ecclesiae Novae, ut supra dictum est; quid autem ibi per "vallem Megiddonis" significatur, non videri potest, nisi series rerum in eo capite et in binis sequentibus apud illum Prophetam per Sensum spiritualem detegatur; quae, quia mihi detecta est, dicetur, sed in brevi summario. In capite xii., apud Sachariam, in Sensu spirituali describitur, Quod Dominus formaturus sit Novam Ecclesiam (vers. 1);

Quod non aliquid doctrinae tunc erit in Ecclesia veteri, et quod ideo illam fugituri (vers. 2, 3);

Quod non intellectus veri amplius, modo apud illos qui in Verbo sunt, et qui ab Ecclesia nova (vers. 4);

Quod hi bonum doctrinae a Domino discent (vers. 5);

Quod tunc Dominus per vera Verbi destruet omnia falsa, ne Doctrina Novae Ecclesiae aliud quam verum doceat (vers. 6, 7);

Quod tunc Ecclesia in Doctrina de Domino erit (vers. 8);

Quod destructurus sit omnes et omnia quae contra illam doctrinam sunt (vers. 9);

Et quod tunc Nova Ecclesia a Domino (vers. 10);

Et quod tunc omnia et singula Ecclesiae in luctu erunt (vers. 10-14);

haec sunt Contenta capitis xii., in Sensu spirituali. Contenta capitis sequentis xiii. sunt haec:

Quod pro Nova Ecclesia erit Verbum, et hoc illis apertum (vers. i);

Quod falsa doctrinae et cultus prorsus destruentur (vers. 2, 3);

Quod cessaturum propheticum seu doctrinale vetus; et quod non amplius falsa doctrinae (vers. 4, 5);

Quod Dominus, ab illis qui in veteri Ecclesia sunt, occidetur, ex intentione ut dispergantur qui credunt in Ipsum (vers. 6, 7);

Quod qui ab Ecclesia devastata perituri sint, et quod qui ab Ecclesia Nova purificandi et docendi sint a Domino (vers. 8, 9);

haec sunt Contenta capitis xiii., in Sensu spirituali. Contenta capitis xiv. sunt haec:

De pugnis Domini contra malos, et de dispersione illorum (vers. 1-5);

Quod tunc nullam verum, sed a{1} Domino Divinum Verum (vers. 6, 7);

Quod Divinum Verum a Domino procedet (vers. 8, 9);

Quod Verum in Nova Ecclesia multiplicabitur, nec ibi erit falsum mali (vers. 10, 11);

Quod qui contra illa vera pugnat, in omnis generis falsa se dabit (vers. 12);

Quod tunc destructio omnium Ecclesiae (vers. 13-15);

Quod tunc accessuri ad cultum Domini, etiam a gentibus qui externi naturales sunt (vers.1-19);

Et quod tunc intelligentia ex bono charitatis, ex quo cultus (vers. 20, 21). Haec sunt Contenta trium capitum xii., xiii., xiv. apud Sachariam, in Sensu spirituali, detecta quia in illis etiam de ultimo statu Ecclesiae veteris et de primo statu Ecclesiae Novae agitur: et quia dicitur quod congregandi sint "in locum dictum Hebraice Armageddon," constat quod eadem apud Prophetam dicta sint de statu ultimo Ecclesiae hodiernae et de primo statu Ecclesiae Novae. Per "Armageddon" significatur, ut dictum est, amor honoris, imperii et supereminentiae; ex illo enim fit pugna, et ex illo et propter illum fit planctus, qui describitur ibi vers. 11-14, cap. xii. Simile etiam significatur per "Megiddonem" (2 Reg. xxiii. 29, 30; 2 Chron. xxxv. 20-24), sed in Sensu spirituali. @1 Sic, nisi legeris "in":--vide Summ. Expos. Proph. et Psalm.$


This page is part of the Writings of Emanuel Swedenborg

© 2000-2001 The Academy of the New Church