Arcana Coelestia (Potts) n. 1925

Previous Number Next Number See English 

1925. `Invenit eam angelus Jehovae': quod significet interioris hominis cogitationem, nempe apud Dominum, constare potest a repraesentatione et significatione `angli Jehovae.' `Angelus Jehovae' aliquoties memoratur in Verbo, et ubivis cum in bono sensu, repraesentat et significat aliquod essentiale apud Dominum et a Domino; quid autem repraesentat et significat, constare potest ex serie. Fuerunt angeli qui missi ad homines, ut et locuti per prophetas, sed quod locuti, non fuit ab angelis sed per angelos; status enim eorum tunc fuit ut non sciverint aliter quam quod ii fuerint Jehovah, hoc est, Dominus, sed mox cum elocuti sunt, redierunt in statum suum pristinum, et locuti sicut a se: [2] ita se habuit cum angelis qui locuti sunt Verbum Domini, quod ex multa experientia hodie simili in altera vita mihi nosse datum, de qua experientia, ex Divina Domini Misericordia, in sequentibus; quae causa est quod angeli quandoque dicti fuerint Jehovah; ut manifeste constat ab angelo qui apparuit Mosi in rubo, de quo ita, Apparuit angelus Jehovae Mosi, in flamma ignis e medio rubi:...vidit Jehovah quod secederet ad videndum, et clamavit ad eum Deus e medio rubi...Dixit Deus ad Mosen, Sum Qui Sum; ...et dixit adhuc Deus ad Mosen, Sic dices ad filios Israelis, Jehovah Deus patrum vestrorum misit me ad vos, Exod. iii 2, 4, 14, 15;

ex quibus patet quod angelus fuerit qui apparuit Mosi ut flamma in rubo, et quod ille locutus sicut Jehovah, quia per illum Dominus seu Jehovah: [3] ut enim locutio fiat ad hominem per voces, quae sunt soni articulati, et in ultima natura, Dominus ministerio angelorum utitur, implendo eos Divino et quae propria eorum sunt, sopiendo, ut non sciant aliter tunc quam quod ipsi Jehovah; ita Divinum Jehovae quod in supremis, delabitur in infimum naturae in quo est homo quoad visum et auditum. Similiter angelus qui locutus cum Gideone, de quo ita in Libro Judicum, Apparuit Gideoni angelus Jehovae, et dixit ad eum, Jehovah tecum, potens robore: et dixit ad eum Gideon, In me Domine mi, ...quare invenit nos omne id?...et aspexit eum Jehovah, et dixit, Vade in robore tuo;...tunc dixit ad eum Jehovah, Atqui ero tecum, vi 12, 13,(x) 14, 16:

et postea, Vidit Gideon, quod angelus Jehovae ille, et dixit Gideon, Ah Domine Jehovih, quandoque vidi angelum Jehovae {1}facies ad facies; et dixit ei Jehovah, Pax tibi, ne timeas, ibid. vers. 22, 23: ubi similiter fuit angelus sed in illo statu tunc, ut non sciverit {2}aliud quam quod ille Jehovah seu Dominus esset. In Libro Judicum alibi, Ascendit angelus Jehovae ex Gilgal ad Bochim, et dixit, Ascendere feci vos ex Aegypto, et adduxi vos in terram, quam juravi patribus vestris, et {3}dixi, Non irritum faciam foedus meum vobiscum in aeternum, ii 1;

ubi similiter angelus loquitur nomine Jehovae, dicens se eduxisse eos e terra Aegypti, cum tamen angelus non eduxit, sed Jehovah, ut multoties alibi dicitur. [4] Inde constare potest quomodo angeli locuti sunt per prophetas, nempe quod Ipse Dominus locutus, tametsi per angelos, et quod angeli ne hilum a se; quod a Domino Verbum, constat a multis locis, etiam apud Matthaeum, Ut impleretur id quod dictum a Domino per prophetam, dicentem, Ecce virgo in utero habebit, et pariet filium, i 22,23: praeter alibi. Quia Dominus loquitur per angelos quando cum homine, inde est quod etiam Dominus passim in Verbo dicatur angelus, et tunc per angelum aliquod essentiale apud Dominum et a Domino, ut dictum, significatur, ut hic, quod interior Domini cogitatio, quare etiam angelus hic {4}quoque Jehovah ac Deus in hoc capite appellatur, ut in vers. 13, `Et Hagar vocavit nomen Jehovae loquentis ad se, Tu Deus videns me.' [5] Alibi similiter per angelos aliquid speciale Domini significatur, ut apud Johannem, Septem stellae angeli septem Ecclesiarum sunt, Apoc. i 20; angeli Ecclesiarum non dantur, sed per `angelos' significatur illud quod est Ecclesiae, ita quod Domini respective ad Ecclesias: apud eundem, Vidi murum sanctae Hierosolymae magnum et altum, habentem portas duodecim, et super portas angelos duodecim, et nomina scripta, quae sunt duodecim tribuum filiorum Israelis, Apoc. xxi 12;

ubi per `duodecim angelos' idem significatur quod per `duodecim tribus,' nempe omnia quae sunt fidei, ita Dominus a Quo fides et ejus omnia: apud eundem, Vidi angelum volantem in medio caeli, habentem evangelium aeternum, Apoc. xiv 6;

ubi per `angelum' significatur evangelium quod est solius Domini: [6] apud Esaiam, Angelus facierum Ipsius salvavit {5}nos, propter amorem suum, et propter clementiam suam, ille redemit eos, et tulit eos, et portavit eos, omnibus diebus aeternitatis, lxiii 9;

ubi per `angelum facierum' intelligitur Domini misericordia erga universum genus humanum, quod redemerit (c)eos: a Jacobo benedicente filiis Josephi similiter, Angelus, qui redemit me ab omni malo, benedicat pueris, Gen. xlviii 16;

ubi etiam redemptio quae {6}est Domini, per `angelum' significatur: apud Malachiam, Subito veniet ad templum Suum Dominus, Quem vos quaerentes, et angelus foederis, quem vos desideratis, iii 1;

quod Dominus per `angelum' significetur, manifeste ibi patet, ubi `angelus foederis' dicitur {7}ob Adventum Ipsius; adhuc manifestius quod per `angelum' significetur Dominus, in Exodo, Ecce Ego mitto angelum coram te ad custodiendum te in via, et ad deducendum te ad locum, quem praeparavi;...non sustinebit praevaricationem vestram, quia nomen Meum in medio illius, xxiii 20, 21. Inde nunc constat quod per `angelum' in Verbo intelligitur Dominus, sed quid Domini ex serie in sensu interno patet. @1 facie ad faciem I, faciem ad faciem Sch.$ @2 aliter tunc.$ @3 dixit$ @4 similiter$ @5 In 222 and elsewhere S has eos or illos as Heb.$ @6 solius Domini.$ @7 ab adventu.$


This page is part of the Writings of Emanuel Swedenborg

© 2000-2001 The Academy of the New Church