Arcana Coelestia (Elliott) n. 3300

Previous Number Next Number See English 

3300. `Et exivit primus rufus totus is, sicut tunica pilosa': quod significet bonum vitae veri {1}naturalis, constat ex significatione `exire' quod sit nasci; ex significatione `rufi' quod sit bonum vitae, de qua sequitur; et ex significatione `tunicae pilosae' quod sit verum naturalis, de qua etiam sequitur; quod is `primus' fuerit, significat quod bonum quoad essentiam sit prius, ut supra n. 3299 dictum; dicitur etiam `tunica pilosa' ut significetur quod bonum indutum sit vero, sicut tenello vase aut corpore, ut quoque supra n. 3299 dictum; `tunica' in Verbo nec aliud in sensu interno significat quam tale quod aliud investit, quare etiam vera comparantur vestibus n. 1073, 2576. [2] Quod `rufum' seu rubrum significet bonum vitae, inde est quia omne bonum est amoris, ac ipse amor est ignis caelestis et spiritualis; etiam comparatur sanguini et quoque vocatur ignis, videatur n. 933-936; tum quoque amor comparatur sanguini et quoque vocatur sanguis, n. 1001; quia utrumque rubet, ideo bonum quod est amoris, significatur per `rufum' seu rubrum; ut quoque constare potest ab his in Verbo locis; in prophetia Jacobi, tunc Israelis, Lavabit in vino indumentum suum, et in sanguine uvarum velamen suum, ruber oculis prae vino et albus dentes prae lacte, Gen. xlix 11, 12;

ubi de Jehudah, per quem ibi intelligitur Dominus, ut cuivis constare potest; `indumentum' ibi et `velamen' est Divinum Naturale Domini; `vinum et sanguis uvarum' est Divinum Bonum et Divinum Verum Naturalis, de illo dicitur quod sit `ruber oculis prae vino,' de hoc quod sit `albus dentes prae lacte'; est conjunctio boni et veri in Naturali quae ita describitur: [3] apud Esaiam, Quis hic qui venit ex Edom,...ruber quoad vestem {2}, et vestes sicut calcantis in torculari? lxiii 2;

ubi `Edom' pro Divino Bono Divini Naturalis Domini, ut ex sequentibus patebit; `ruber quoad vestem' est bonum veri, `vestes sicut calcantis in torculari' est verum boni: (m)apud Jeremiam, Albi erant naziraei ejus prae nive, candidi erant prae lacte, rubri erant osse prae gemmis rubentibus, sapphirus polities eorum, Thren. iv 7;

per `naziraeos' repraesentabatur Dominus quoad Divinum Humanum, cumprimis quoad Divinum Naturale, ita bonum ibi per quod `rubri essent osse prae gemmis rubentibus.'(n) [4] Quia `rubrum' significabat bonum, imprimis bonum naturalis, {3}ideo in Ecclesia Judaica, ubi omnia et singula repraesentativa erant Domini, ac inde regni Ipsius, consequenter boni et veri quia ex his regnum Domini, mandatum est Quod tegumentum tentorii esset ex pellibus arietum rubrorum, Exod. xxv 5; xxvi 14; xxxv 5-7, 23; xxxvi 19:

et quoque Quod aqua expiationis fieret ex cinere combustae vaccae rubrae, Num. xix 2, seq.;

nisi color ruber significavisset aliquod caeleste in regno Domini, nusquam mandatum fuisset quod arietes essent rubri, et vacca rubra; quod sancta per illa repraesentata sint, agnoscit quisque qui Verbum sanctum habet: (m)quia ruber color illud significabat, ideo etiam Tegumentis tentorii intertexta fuerunt et alligata quae ex colore coccineo, purpureo, hyacinthino, Exod. xxxv {4}6. [5] Sicut paene omnia etiam sensum oppositum habent, ut saepius dictum, ita quoque `rubrum'; significat tunc malum quod est amoris sui, et hoc inde quoque, quia cupiditates amoris sui comparantur igni et vocantur ignis, n. 934 f, 1297, 1527, 1528, 1861, 2446; similiter comparantur sanguini, et vocantur sanguis, n. 374, 954, 1005; inde rubrum in opposito sensu illa significat, ut apud Esaiam, Dixit Jehovah, Si fuerint peccata vestra sicut coccinea, sicut nix albescent; si rubuerint sicut purpura, sicut lana erunt, i 18:

apud Nahum, Clypeus fortium Belialis, ruber factus, viri roboris purpurati, in igne facularum currus in die, ii 4 [A.V. 3]:

apud Johannem, Visum est aliud signum in caelo, ecce draco magnus rufus, habens capita septem, et super capitibus diademata septem, [Apoc.] xii 3:

apud eundem, Vidi, ecce equus albus, et sedens super illo habens arcum, cui data est corona, hic exivit vincens, et ut vinceret; tunc exivit alius equus rufus, et sedenti super equo datum est ut auferret pacem de terra, et ut se invicem occiderent, unde data est illi machaera magna; post exivit equus niger, tandem equus pallens, cui nomen mors, Apoc. vi 2-8. @1 naturale I. A alters naturalis to naturale, but see 3305 and 3317.$ @2 i tuam$ @3 id est I$ @4 5, 6, 7, 23, A, 5 I$


This page is part of the Writings of Emanuel Swedenborg

© 2000-2001 The Academy of the New Church